ئه‌رێ راسته‌ لده‌ف شافعى درسته‌ كه‌سه‌ك كچا خو ماربكه‌ت؟

ئه‌رێ راسته‌ لده‌ف شافعى درسته‌ كه‌سه‌ك كچا خو ماربكه‌ت؟

ئێك ژوان گومانێن كو مولحدا بوخو ژ شيعا وه‌رگرتين ئه‌وه‌ كو دبێژن لدف شافعى درسته‌ كه‌سه‌كى ئه‌گه‌ر كچه‌ك ژ زنايێ هه‌بيت وێ كچێ ماره‌ بكه‌ت ! ئه‌رێ ئه‌ڤ چه‌نده‌ راسته‌ ؟
.
به‌رسڤ:
لده‌سپێكێ دڤێت كه‌سێ موسلمان بزانت كو دينێ وى قورئان و حه‌ديثه‌ ، له‌وا هه‌ركه‌سێ ئاخفتنه‌كا مخالفى قورئانێ و سوننه‌تێ بێژيت ئه‌م ئاخفتنا وى وه‌رناگرين و دێ بێژين يێ خه‌له‌ته‌ خو ئه‌گه‌ر ئێك مه‌زنترين زانايێن ئيسلامێ بيت.
له‌وا د قورئان و حه‌ديثێ دا هاتيه‌ كو زه‌واج دگه‌ل كچێ يا حه‌رامه‌ ئه‌گه‌ر بحه‌لالى كچا وى بيت و يان برێكا زنايێ ژى :
1- حُرِّمَتْ عَلَيْكُمْ أُمَّهَاتُكُمْ وَبَنَاتُكُمْ (النساء :٢٣)
2- لسه‌رده‌مێ پێغه‌مبه‌رى صلى الله عليه وسلم كه‌سه‌كى زنا كربو ، پێغه‌مبه‌رى گوت ئه‌و كچه‌ ئه‌گه‌ر وه‌سفێن وێ وه‌كى يێن وى كه‌سى بن ئه‌و كچا وى يه‌.
«أبصروها فإن جاءت به أكحل العينين سابغ الأليتين خدلج الساقين فهو لشريك بن سحماء» (رواه البخاري). 
هه‌روسا زانايێن ئيسلامێ دگه‌ل وێ چه‌ندێنه‌ كو كچا وى يه‌ و لسه‌ر وى حه‌رامه‌:
ده‌مێ ئه‌ڤ پسياره‌ ژ شيخ الاسلام ابن تيمية – رحمه الله - هاتيه‌ كرن گوت:
" الحمد لله، مذهب الجمهور من العلماء أنه لا يجوز التزويج بها، وهو الصواب المقطوع به " ( مجموع الفتاوى  ج32 ص134)
هه‌روسا ابن قدامة - رحمه الله – دبێژت:
" ويحرم على الرجل نكاح بنته من الزنا، وأخته، وبنت ابنه، وبنت بنته، وبنت أخيه، وأخته من الزنا، وهو قول عامة الفقهاء " ( المغني ج7 ص485)
ب نسبه‌ت ئيمامێ شافعى – رحمه الله – د چ په‌رتوكێن خو دا به‌حسا ڤێ چه‌ندێ نه‌كريه‌ بتنێ فوقه‌هائێن مه‌زهه‌بێ وى ئه‌ڤ ئاخفتنه‌ يا بناڤێ وى به‌لاڤكرى و دوێ ئاخفتنێ ژى دا نه‌ گوتيه‌ حه‌رامه‌ بتنێ دبێژت يا مه‌كروهه‌ ! ، ئه‌گه‌ر ئه‌ڤ ئاختفتنا ژێ ڤه‌گوهاستين يا دروست ژى بيت نابيته‌ به‌لگه‌ لسه‌ر حه‌لاليێ ، چونكى لده‌ف زانايێن وى سه‌رده‌مى په‌يڤا ( الكراهة ) بو حه‌رامبونێ بكاردهات .
ئيمام ابن القيم – رحمه الله – دياردكه‌ت كو مكروهـ لده‌ف وى حه‌رامه‌ و به‌لگه‌يێن زێده‌تر لسه‌ر حه‌راما ڤێ چه‌ندێ دئينت :
  "ومن هذا أيضا أنه نص على كراهة تزوج الرجل بنته من ماء الزنا، ولم يقل قط إنه مباح ولا جائز، والذي يليق بجلالته وإمامته ومنصبه الذي أجله الله به من الدين أن هذه الكراهة منه على وجه التحريم، وأطلق لفظ الكراهة لأن الحرام يكرهه الله ورسوله؛ وقد قال تعالى عقيب ذكر ما حرمه من المحرمات من عند قوله: {وقضى ربك ألا تعبدوا إلا إياه وبالوالدين إحسانا} [الإسراء: 23] إلى قوله: {فلا تقل لهما أف ولا تنهرهما} [الإسراء: 23] إلى قوله: {ولا تقتلوا أولادكم خشية إملاق} [الإسراء: 31] إلى قوله: {ولا تقربوا الزنا} [الإسراء: 32] إلى قوله: {ولا تقتلوا النفس التي حرم الله إلا بالحق} [الإسراء: 33] إلى قوله: {ولا تقربوا مال اليتيم} [الإسراء: 34] إلى قوله: {ولا تقف ما ليس لك به علم} [الإسراء: 36] إلى آخر الآيات؛ ثم قال: {كل ذلك كان سيئه عند ربك مكروها} [الإسراء: 38] وفي الصحيح: «إن الله عز وجل كره لكم قيل وقال، وكثرة السؤال، وإضاعة المال» . فالسلف كانوا يستعملون الكراهة في معناها الذي استعملت فيه في كلام الله ورسوله، ولكن المتأخرون اصطلحوا على تخصيص الكراهة بما ليس بمحرم، وتركه أرجح من فعله   " 
و ئه‌و فوقه‌هائێن شافعيا ئه‌وێن كو گوتين دروسته‌ ژبه‌ر دوو ئه‌گه‌را وه‌گوتن يا ئێكێ: چونكى نه‌ كچا ويا شه‌رعى يه‌! و يا دووێ: چونكى مه‌كروهـ لده‌ف وانا نه‌ حه‌رانه‌! ... به‌لێ دگه‌ل ڤێ چه‌ندێ ژى دا ئه‌ڤ بابه‌ته‌ يێ شاذه‌ د ئيسلامێ دا و كه‌سى په‌يره‌و نه‌كريه‌.

لدوماهيكێ دبێژم ئه‌گه‌ر ژراست ژى شافعى وه‌گوتبيت و مه‌به‌ستا وى حه‌لالى بيت هنگى دێ ئاختفتنا ئيمامێ شافعى ئينين ده‌مێ دبێژت ئه‌گه‌ر حه‌ديثا صه‌حيح هات ئه‌و مه‌زهه‌بێ منه‌ و ئاخفتنا من لديوارى بدن: ( إن صح الحيث فهو مذهبي، واضربوا بقولى عرض الحائط ) له‌وا ئه‌م ژى ژبه‌ر وان ئايه‌ت و حه‌ديثێن صه‌حيح دێ ئاخفتنا وى لديوارى ده‌ين ئه‌گه‌ر وه‌ گوتبيت.
ده‌مێ ئێكه‌م جار كه‌سه‌كێ شيعه‌ ئه‌ڤ شوبهه‌يه‌ لدژى ئه‌هلێ سونه‌تێ ئيناى شيخ الاسلام ابن ته‌يميه‌ به‌رى به‌رسڤا وى بده‌ت گوت ئه‌گه‌ر كه‌سه‌كى ئه‌ڤ چه‌نده‌ گوتبيت ژ ئه‌هلێ سونه‌تێ هه‌ر ئه‌هلێ سونه‌تێ ئه‌ڤچه‌نده‌ ره‌دكريه‌ و زورينه‌يا زانايێن ئه‌هلێ ئيسلامێ نه‌دگه‌لن له‌وما خه‌له‌تى يا وى كه‌سيه‌ يێ گوتى و نه‌ خه‌له‌تيا يا ئه‌هلێ سونه‌تێ يه‌ و سونه‌ت هه‌ر يا حه‌قه‌، و هه‌روسا دبێژت لده‌ف شيعه‌يا تشتێن خرابتر هه‌نه‌ ( منهاج السنة ج3 ص418)

پشتى من به‌رسڤداى ئه‌ز ژى دێ وه‌كى ابن ته‌يميه‌ى دبێژمه‌ مولحدا ئه‌گه‌ر كه‌سه‌كى ئه‌ڤ چه‌نده‌ گوتبيت ژ ئه‌هلێ ئيسلامێ هه‌ر ئه‌هلێ ئيسلامێ ئه‌ڤچه‌نده‌ ره‌دكريه‌ و زورينه‌يا زانايێن ئيسلامێ نه‌دگه‌لن له‌وما خه‌له‌تى يا وى كه‌سيه‌ يێ گوتى و نه‌ خه‌له‌تيا يا ئيسلامێ يه‌ و ئيسلام هه‌ر يا حه‌قه‌، و هه‌روسا لده‌ف مولحدا ئه‌ڤ چه‌نده‌ يا هه‌ى و تشتێن خرابتر هه‌نه‌ .
.
له‌وا كى ئه‌ڤ گومانه‌ ئينابا بلا مولحدا نه‌ ئينابا چونكى دئيلحادێ بخو ژى دا ئه‌ڤ كاره‌ يێ دروسته‌ و چ به‌لگه‌ لسه‌ر حه‌راميا وێ نينه‌ و ئه‌و به‌لگه‌ين ئه‌و پێ ديفاعێ ژ ليواطێ دكن هه‌ر ئه‌و به‌لگێن وانا بو ڤى جورێ زه‌واجێ ژى بكاردئێت ... له‌وا خو زانايێن وان ژى نه‌شێن نه‌ دروستيا ڤى كارى د ئيلحادێ دا دياربكه‌ن.
لورانس كراوس ئێك ژ پروفيسورێن ناڤدارێن مولحدا يه‌ لئه‌مريكا ، ده‌مێ پسيار ژێ هاتيه‌ كرن بوچى زه‌واج دگه‌ل مه‌حره‌ما كاره‌كێ خه‌له‌ته‌؟ گوت: لده‌ف من نه‌يا دياره‌ كو كاره‌كێ خه‌له‌ته‌.
ڤيديو: https://www.youtube.com/watch?v=Zp7dRpWIdBo
مولحدا حه‌ق نينه‌ به‌حسا ڤى بابه‌تى بكه‌ن چونكى ده‌مێ ئه‌و به‌حسا ڤى بابه‌تى دكه‌ن وه‌كى وێ ژنا له‌شفروشه‌ ده‌مێ به‌حسا شه‌ره‌فێ دكه‌ت!


------------ نڤيسين: -----------
📝 علي عبدالله هسنياني