ئهرێ ئيبن تهيميهى گوتيه خودێ دشێت بچته سهر پشتا پێشيهكێ؟
ئهرێ ئيبن تهيميهى گوتيه خودێ دشێت بچته سهر پشتا پێشيهكێ؟
ئێك ژوان گومانێن دوژمنێن شيخ الاسلام ابن تيميه بهلاڤ دكن ئهوه دبێژن : ئيبن تهيميه دبێژت ههكه خودێ بڤێت دشێت بچته سهر پشتا پشيهكێ ژى !!
بهرسڤا من بو ڤان كهسا ئهوه كو ئهو ژ جاهليا خو هوسا تێگههشتينه ئهو نه لوى ئاستينه ئاخفتنێن ڤى زاناى دروست تێبگههن چونكى ئهوانا ژى ئهڤ گومانه يا بوخو ژ هندهك كهسێن حاقد و جاهل وهرگرتى و نزانن مهسهله چيه !
لدهسپێكێ ئهوانا ئهو ئاخفتنه ژ پهرتوكا (بيان تلبيس الجهمية ج3 ص696 ) ئينايه و ئهو ئاخفتنه نهيا ئيبن تهيميهى يه ، بهلكو ئاخفتنا ئيمامێ دارهمى يه ڤهگوهاستى ، و لدهسپێكا وى بهشێ ژوێ پهرتوكا ئيبن تهيمهى هاتيه ( ذكر أقوال أئمة الإسلام فيما أنكروه على الجهمية ) ئانكو ئاخفتنێن زانايێن ئيسلامێ د ئينكاركرنا لسهر جههميا و ههروسا ل لاپهر 687 ئاماژه بناڤێ وى كريه ( قال أبو سعيد : ... )
ئيمامێ دارهمى ئهڤ ئاخفتنه يا د پهرتوكا ( نقض على بشر المريسي الجهمي ) دا بهحسكرى دهمێ رهدا كهسهكێ جههمى كرى بناڤێ ( الثلجي ) ، يا دياره كو جههميا باوهرى ب ههبونا عهرشى نينه و ئهڤى كهسێ جههمى شوبههك ئينابو دگوت: ئهگهر خودێ لسهر عهرشى بيت رامانا وێ ئهوه خودێ ژ عهرشى بچيكتره و ئهگهر ژ عهرشى مهزنتر ژى بيت يان هندى عهرشى بيت وى دهمى عهرش دگهل عهرد و عهسمانا دێ ژ خودێ مهزنتر بن !
دهقێ گوتنا كهسێ جههمى: " إن كان الله أكبر من العرش أو أصغر منه أو مثله فإن كان الله أصغر فقد صيرتم العرش أعظم منه وإن كان أكبر من العرش فقد ادعيتم فيه فضلا على العرش. وإن كان مثله فإنه إذا ضم إلى العرش السموات والأرض كانت أكبر. "
بهلێ ئيمامێ دارهمى بهرسڤا ويدا كو مهزناهى و بچيكيا عهرشى چ پهيوهندى بخودێڤه نينه چونكى خودێ پێتڤى بعهرشى نينه و خودێ ههر يێ مهزنه ئهگهر خو لشينا وى عهرشێ پێشيهك ژيبا .
دهقێ گوتنائيمامێ دارهمى: " إن الله أعظم من كل شيء وأكبر من كل خلق، ولم يحتمله العرش عظما ولا قوة، ولا حملة العرش احتملوه بقوتهم، ولا استقلوا بعرشه بشدة أسرهم، ولكنهم حملوه بقدرته ومشيئته وإرادته وتأييده لولا ذلك ما أطاقوا حمله. وقد بلغنا أنهم حين حملوا العرش وفوقه الجبار في عزته، وبهائه ضعفوا عن حمله واستكانوا، وجثوا على ركبهم، حتى لقنوا "لا حول ولا قوة إلا بالله" فاستقلوا به بقدرة الله وإرادته. لولا ذلك ما استقل به العرش، ولا الحملة، ولا السموات والأرض ولا من فيهن. ولو قد شاء لاستقر على ظهر بعوضة فاستقلت به بقدرته ولطف ربوبيته، فكيف على عرش عظيم أكبر من السموات السبع والأرضين السبع؟ وكيف ينكر أيها النفاج أن عرشه يقله اوالعرش أكبر من السموات السبع والأرضين السبع؟ ولو كان العرش في السموات والأرضين ما وسعته وكلنه فوق السماء السابعة."
والله ولي التوفيق
------------ نڤيسين: -----------
📝 علي عبدالله هسنياني
:::: 2 شوال 1439 كوچى ::::