ئەرێ شيخ الإسلام أحمد بن تيمية خودێ دلوڤانییێ پێ بەت گوتییە بنەمانا دوزەخێ ؟!

ژ وان بابەتێن دھێتە ڤەکرن وەکی لێگرتن لسەر "ئبن تەیمیە" خودێ دلۆڤانیێ پێ ببەت گوتنا ھندەکا کو وی گوتییە بنەمانا دوزەخێ !!

و ئەگەرێ ڤێ چەندێ ڤێ خەلەتیێ دزڤریت بۆ وەرگێرانا ئبن القیم خودێ دلۆڤانیێ پێ ببەت، د پەرتوکا [حادي الأرواح] کو ئاماژە پێ دایە ھندەک گوتنا ژ یێن بێژن دوزەخ نامینت و دێ پویچ بیت، ژ وان ئاماژە کرە ئەو گوتنێت کو شێخ ئبن تەیمیە ئیناتی، و ئەڤە ھیچ نە بەڵگەیە لسەر ڕاستیا ڤێ ئاخڤتنا باتل بۆ شێخ الإسلام ئبن تەیمیە ژبەر چەند ئەگەران:

وی بخۆ د چەندین پەرتووکێن خۆ دا گوتنا وان یێن ئیناتین و بەرسڤا وان یا دایی، و ئیقرار لسەر نە کریە ب ھیچ رەنگەکێ.

قال رحمه الله في كتابه: درء تعارض العقل والنقل: وقال أهل الإسلام جميعاً: ليس للجنة والنار آخر وإنهما لا تزالان باقيتين. درء تعارض العقل والنقل 2/358

ئانکو: خەلکێ ئیسلامێ ھەمیێ یا گوتی: بەھشتێ، و ئاگری چ دوماھیک بۆ نینن، و ئەو ھەر یێن ھەین، و دێ ھەر مینن.

قال أيضاً في كتابه: بيان تلبيس الجهمية: قد اتفق سلف الأمة وأئمتها وسائر أهل السنة والجماعة على أن من المخلوقات ما لا يعدم ولا يفنى بالكلية، كالجنة والنار والعرش وغير ذلك،

ئانکو: پـێشیـێن ئوممەتێ، و پێشەوایـێن وێ، و گشت خەلکـێ سونـنەتـێ و جەماعەتـێ یێن رێککڤەتین؛ کو ژ چێکرییان یێن ھەین ئەو پویچ نابن، وەکی بەھشتـێ، و ئاگری، و عەرشـی، و غەیری ڤان تشتان.

قال رحمە اللە: ولم يقل بفناء جميع المخلوقات، إلا طائفة من أهل الكلام المبتدعين، [ كالجهم بن صفوان ] و من وافقه من المعتزلة ونحوهم، وهذا قول باطل يخالف كتاب الله، وسنة رسوله، وإجماع سلف الأمة وأئمتها.

تەمامیا ئاخڤتنێ گوتی: کەسێ نە گوتیە ب پویچ بوونا ھەمی چێکریان ژبلی دەستەکەکێ ژ خەلکێ کەلامێ یێن بیدعەچی، وەکی [ الجهم بن صفوان ] و یێن وەکھەڤی گەل وان کرین ژ موعتەزلییا و یێن سەروانڤە دچن،

وئەڤە گوتنەکا باتلە، پێچەوانەیە بۆ پەرتوکا خودێ و سوننەتا پێغەمبەرێ وی، و ئیجماعا پێشیێن ئوممەتێ، و پێشەوایێن وێ.

انظر كلام شيخ الإسلام في "مجموع الفتاوى 8/304، وكذلك 18/307 وفي غير ما موضع من كتبه الأخرى. و"بيان تلبيس الجهمية 1/157

بەلێ ئیمامێ ئبن القیم دوو گوتن یێن لسەر ڤی بابەتی ھەین:

گوتنا ئێکێ: ئەو دبێژیت ب نەمانا ئاگری و بەڵگەیان لسەر ڤێ چەندێ دئینیت، و ئەو ڤێ بوچوونێ بھێز دئێخیت د پەرتوکا  [حادي الأرواح] ھەروەسا [شفاء العليل] وئەو لسەر ڤێ پرسێ دراوستیت د پەرتوکا [ الصواعق المرسلة ]

گوتنا دووێ: ئەو وەکھەڤیێ دگەل بوچوونا خەلکێ سوننەتـێ و جەماعەتێ دکەت، و بشێوەکـێ دیار، و دەقێ ئاخڤتنا خۆ د د ھەر دوو پەرتوکێن خۆ دا دئینیت ب مانا ئاگری و ئەو پویچ نابن، د پەرتوکا [ الوابل الصيب ] ھەروەسا [ طريق الهجرتين ]

والله سبحانه مع كونه خالق كلّ شيء , فهو موصوفٌ بالرضا والغضب والعطاء والمنع والخفض والرفع والرحمة والانتقام... إلى أن قال: فهاتان الداران هما دار القرار.

لڤێرێ دەمێ بەحسێ ھەر دوو مالێن ئاخرەتێ کری بەھشت و دوزەخ، و گوتـی: ھندیکە ئاگرە جھێ کومکـرنا مرۆڤێـن پیسە و ئاخڤتـن، و کریارێن وان یێن پیس، ھەتا گوتـی: و ئەڤ ھەر دوو مالە ئەو جھێ ھەر و ھەر مانێ نە.

انظر كتاب طريق الهجرتين ص 254 –255 في فصل أن الله خلق الدارين وخص كل دار بأهل. كذلك الوابل الصيب ص 49

ھەروەسا ژ زانایێن "ڤەکوڵەر" ھندەکا پتریا ھزرێ یا بڕیـە وێ چەندێ کو گوتنا ئبن القیم دپەرتوکا [الوابل الصيب] ھەروەسا [طريق الهجرتين] لێزڤرینە ژیا بەری نوکە وی گوتی د پەرتوکا [حادي الأرواح] - [شفاء العليل] [الصواعق المرسلة]

بۆ پتر زانینا ڤێ چەندێ بەرێ خۆ بدە پەرتوکا "كشف الأستار لإبطال ادعاء فناء النار" لعلي الحربي، تشتەکێ بمفا، و تێر یێ لسەر گوتی.

لدوماھیێ ھەما ژ دەرگەھێ ڤەبرینا گەنگەشێ ئەگەر گوتنەکا ھوسا ژ شێخ الإسلام ئبن تیمیە یان ئبن القیم ھاتبینە بنەجھ کرن، مەبەست پێ ئەوە: ئەو جھە یێ کو موسلمانێت موەحد تێدا، ئانکو موسلمانێت گونەھکار، چونکی ئەگەر خودێ بڤێت دێ وان ئاشکەنجە دەت، لێ پاش دێ وان دەرئێخیت، و بیتە بەھشتێ،

و ئەڤێ چەندێ: بەڵگەیێن قورئانێ، و سوننەتـێ، و ئیجماعـێ ئوممەتێ یێ لسەر، و کەسێ پێچەوانەیی ڤێ چەندێ نەکریە ژبلی خەوارج و موعتەزلیێن  بەرزە و سەردەچوویی.

کەواتە کەس تێڤە نامینیـت، و ژبەر ھندێ بەری نوکە گوتیـیە دێ پویچ بیـت، ئەڤە ژبلـی مە دیار کر، کو نسبەتا ڤێ چەندێ نە یا دروستە بۆ ئبن تەیمیە و ئبن القیم لێزڤرین یا لسەڕ کری

ئەگەر نە، دڤێت ئاخڤتنا وان لسەر ڤێ ڕامانێ بھێتە ھەڵگرتن چونکی مانا دوزەخێ یان ئاگریی تشتەکێ ڤەبڕییە ب دەقێن قورئانێ و سوننەتێ و ئیجماعێ ئوممەتێ.