دبێژن : کو دەنگێ ئافرەتێ عەورەتە ئەرێ ئەڤ چەندە راستە ؟
بەرسڤ : ئافرەت جهێ پێتڤی و پێداویستیێ زەلامی یە ، هندیکە زەلامن ب هەمی حەز و ئارەزویان ڤە بەرەڤ ئافرەتێ دچیت ، ئەڤجا ئەگەر نازداری کر د ئاخفتنا خو دا ئەڤ چەندە فیتنێ زێدە دکەت ، هەر ژبەر ڤێ چەندێ خودایێ مەزن فەرمان ل باوەرداران کریە ئەگەر پسیارا پێداویستیەکێ یان تشتەکێ ژێ کر بلا ئەو ل پشت پەردەیێ پسیارا خو بکەن ، خودایێ مەزن دبێژیت : { وَإِذَا سَأَلۡتُمُوهُنَّ مَتَـٰعࣰا فَسۡـَٔلُوهُنَّ مِن وَرَاۤءِ حِجَابࣲۚ ذَ ٰلِكُمۡ أَطۡهَرُ لِقُلُوبِكُمۡ وَقُلُوبِهِنَّۚ } سورة الاحزاب (٥٣) .
ڕامان : وئهگهر ههوه پسيارا تشتهكى ژ ژنكێن پێغهمبهرى -سلاڤ لێ بن- كر هوين ل پشت پهردهيهكى پسيارێ ژێ بكهن؛ چونكى ئهو بۆ دلێن ههوه وبۆ دلێن وان ژى پاقژتره ژ وان هزرێن دكهڤنه سهر دلێن ژنكان وزهلامان؛ وچونكى ديتن دبته دهرگههێ فتنێ .
نەهیا ئافرەتێ هاتیە کرن ئەگەر دگەل زەلامی ئاخڤت بلا ئەو نازداریێ نەکەتە د گوتنێن خودا ، دا کو چ تەماعی بو کەسێن دل پیس چێنەبیت بەرامبەری وان ، ئەگەر ئەڤ چەندە بو وان باوەردان هات بیت و ئیمانا وان یا بهێز بوو و خودان عیزەت بوون ، پا دێ چەوا بیت بو ئەڤی سەردەمی کو ئیمان یا کێم بوی د دلێن وان دا و گرتن بو دینێ خودێ یا کێم بوی ، ئەڤجا هندی ژ تە بهێت نابیت تو تێکەلیا زەلامێن بیانی بکەی ، و دگەل وان نەئاخڤی ئیلا بو تشتەکێ پێتڤی نەبیت ، و ئەگەر تو بو پێداویستیەکێ ئاخڤتی نازداریێ و نەرمیێ نەکە د گوتنێن خودا ، ژبەر ئەوێ ئایەتا هاتی بەحسکرن ، و ب ڤێ چەندێ تو بزانە هندیکە دەنگە ئەگەر نازداری و نەرمی نەکەت تێدا ئەڤە ئەو دەنگە نە عەورەتە ، ژبەر ب ڤی شێوەی ئافرەتان دگەل پێغمبەری ﷺ ئاخڤتینە و پسیارا دینێ خو ژێ کرنە ، و هەروەسا ب شێوەیێ بێ کو نازداریێ بکەن د دەنگێ خو دا دگەل صەحابیان ئاخفتینە و د پێداویستین خودا ، و ئەو ژ ڤێ چەندێ نەهاتینە پاشڤە لێدان .
[ فتاوی اللجنة الدائمة ( ٢٠٣/١٧ ) ]