حوڪمێ پێڪ خوشڪرنێ دناڤبەرا هەڤژینان دا ب رێڪا سێربەندییێ (سحرێ) چییە؟
حەرامە و نە دروستە، و ئەڤە ئەوە یا ڪو دبێژنێ (عەطف)، و ئەگەر ب رێڪا سحرێ هەڤژینان ژێڪڤەڪەت و دناڤبەرا وان دا نەخوش بڪەت د بێژنێ (صەرف) و ئەوژی حەرامە، و دبیت ببیتە ڪوفر و شرڪ، خودایێ مەزن دبێژیت: ({ وَٱتَّبَعُوا۟ مَا تَتۡلُوا۟ ٱلشَّیَـٰطِینُ عَلَىٰ مُلۡكِ سُلَیۡمَـٰنَۖ وَمَا كَفَرَ سُلَیۡمَـٰنُ وَلَـٰكِنَّ ٱلشَّیَـٰطِینَ كَفَرُوا۟ یُعَلِّمُونَ ٱلنَّاسَ ٱلسِّحۡرَ وَمَاۤ أُنزِلَ عَلَى ٱلۡمَلَكَیۡنِ بِبَابِلَ هَـٰرُوتَ وَمَـٰرُوتَۚ وَمَا یُعَلِّمَانِ مِنۡ أَحَدٍ حَتَّىٰ یَقُولَاۤ إِنَّمَا نَحۡنُ فِتۡنَةࣱ فَلَا تَكۡفُرۡۖ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنۡهُمَا مَا یُفَرِّقُونَ بِهِۦ بَیۡنَ ٱلۡمَرۡءِ وَزَوۡجِهِۦۚ وَمَا هُم بِضَاۤرِّینَ بِهِۦ مِنۡ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذۡنِ ٱللَّهِۚ وَیَتَعَلَّمُونَ مَا یَضُرُّهُمۡ وَلَا یَنفَعُهُمۡۚ وَلَقَدۡ عَلِمُوا۟ لَمَنِ ٱشۡتَرَىٰهُ مَا لَهُۥ فِی ٱلۡـَٔاخِرَةِ مِنۡ خَلَـٰقࣲۚ وَلَبِئۡسَ مَا شَرَوۡا۟ بِهِۦۤ أَنفُسَهُمۡۚ لَوۡ كَانُوا۟ یَعۡلَمُونَ) البقرة: ١٠٢
ئانڪو: (وئهو ههردو فريشته سێرهبهندییێ نيشا يهكى نادهن حهتا وى شيرهت نهكهن ووان ژ خۆفێركرنا سێرهبهندییێ پاشڤهلێ نهدهن ونهبێژنێ: ب خۆفێركرنا سێرهبهندییێ وگوهدارییا شهيتانان كافر نهبه. ڤێجا مرۆڤ ژ ههردو فريشتهيان دێ فێرى وى تشتى بن يێ نهڤيانێ ئهو پێ دئێخنه د ناڤبهرا ژن ومێران دا حهتا وان ژێك دكهن. وسێرهبهند بێ ئانههییا خودێ نهشێن زيانێ بگههيننه يهكى، وسێرهبهند ب تنێ فێرى وى تشتى دبن يێ خرابى وزيان پێ دگههتێ، وشهيتانان ئهو بۆ جوهییان ڤهگوهاست، ڤێجا ئهو هند د ناڤ وان دا بهلاڤ بوو حهتا كو وان ئهو ژ كيتابا خودێ چێتر ديتى. و ب ڕاستى جوهییان زانى ههچییێ سێرهبهندییێ هلبژيرت وحهقییێ بهێلت ئهوى ل ئاخرهتێ چو بار د خێرێ دا نابت. و چ پيسه تشت بوو كو وان خۆ پێ كڕى كو باوهرى ودويكهفتنا پێغهمبهرى دايه ب سێرهبهندییێ وكوفرێ، ئهگهر وان زانينهك ب وێ ههبا يا شيرهت پــێ ل وان هاتییـه كرن)
مجموع فتاوی (٢/١٧٧)/ابن عثیمین